20. 2. 2017

Moonlight – Recenze – 90%

Na osm Oscarů (včetně kategorie Nejlepší film) nominovaný snímek Moonlight získal už dříve bezpočet cen, a to včetně Zlatého glóbu za nejlepší drama. Natočil jej jako svůj druhý celovečerní film americký režisér a scenárista Barry Jenkins, který na scénáři spolupracoval s dramatikem Tarellem Alvinem McCraneym, jehož vlastní divadelní hry, v níž tento černošský spisovatel otiskl mnohé z vlastní životní zkušenosti, je Moonlight adaptací.

Moonlight – Recenze
Zdroj fotek: aerofilms.cz

17. 2. 2017

T2 Trainspotting – Recenze – 60%

Z Trainspottingu režiséra Dannyho Boylea se stal filmový kult, populární divácký hit a zároveň jedna z nejchválenějších generačních výpovědí vůbec. Po jednadvaceti letech se čtveřice svérázných kamarádů ze skotského Edinburghu vrací na plátno, a to dokonce ve stejném hereckém složení, opět v Boyleově režii a se scénářem Johna Hodgeho, jenž tentokrát adaptoval jinou knihu Irvinea Welshe, román nazvaný Porno, který skotský spisovatel pojal jako pokračování Trainspottingu po deseti letech. Film T2 Trainspotting se nicméně odehrává až po dvaceti letech od událostí z předchozího snímku (logicky, protože všichni herci jsou starší o dvacet let) a na rozdíl od něj bohužel nemá nic moc co říct.

T2 Trainspotting – Recenze

10. 2. 2017

Padesát odstínů temnoty (Fifty Shades Darker) – Recenze – 20%

Snímek Padesát odstínů temnoty je adaptací druhého dílu knižní trilogie, která se nejprve stala fenoménem, ale dnes už o ni nestojí ani v antikvariátech, kde její nechtěné výtisky přehrabují vidlemi.

Film Padesát odstínů šedi byl sice lepší než knižní předloha, ale pořád byl dost hrozný. Padesát odstínů temnoty se již dostalo do kategorie filmu, který je místy tak špatný, až je díky tomu nechtěně vtipný/sebeparodický. Takových momentů je ale bohužel dost málo a většina filmu je jen k uzoufání nudná/nezajímavá.

Padesát odstínů temnoty (Fifty Shades Darker) – Recenze

8. 2. 2017

Lego® Batman Film (The Lego Batman Movie) – Recenze – 70%

Animovaný Lego® příběh byl super a dost vydělal, takže přichází další animovaný film vytvořený v podobném duchu, odehrávající se tentokrát v Lego Gothamu a s Lego Batmanem v hlavní roli. Ke změně došlo akorát na postech režiséra a scenáristů, nicméně i na tvůrcích Lego® Batman Filmu je znát, že také mají hodně rádi filmy a Lego a mají i podobný smysl pro humor jako tvůrci Lego® příběhu. A také mají rádi Batmana.

Lego® Batman Film (The Lego Batman Movie) – Recenze

3. 2. 2017

Jackie – Recenze – 60%

Drama Jackie se sice věnuje životu první dámy Jackie Kennedy, ale téměř výhradně jen krátkému období mezi atentátem na jejího manžela a jeho pohřbem. Výjimku tvoří pár scén odehrávajících se během jejího působení v Bílém domě a také několik dní po pohřbu, kdy Jackie dává v soukromí exkluzivní rozhovor nějakému novináři, čímž je celý film orámován.

Tudíž i když toho o manželce prezidenta Kennedyho nevíte o nic víc, než že jejího chotě zastřelili v Dallasu, tak v tomto filmu se o ní nic moc dalšího nedozvíte. Celý snímek je totiž pouze o truchlení a vnitřních pohnutkách ženy, jíž život několikrát hodil pod nohy skutečně objemný klacek, a která se, celému světu na očích, rozhodne nuceně potlačovaný smutek utopit v organizaci epochálního pohřbu, hodného velikosti jejího manžela. O nějaké cestě do ženského nitra se ale také nedá mluvit, v tomto ohledu je film totiž až příliš povrchní.

Jackie – Recenze
Zdroj fotek: aerofilms.cz

2. 2. 2017

Kruhy (Rings) – Recenze – 40%

Horor Kruh (z roku 2002) i jeho pokračování (a pochopitelně i jejich japonské předlohy) vznikaly v době, kdy videokazety ještě patřily mezi běžnou technologii, dokud je nevytlačily DVD disky. Děj filmu Kruhy se odehrává třináct let po událostech z Kruhu 2, tj. v současnosti, kdy videokazety už prakticky neexistují a i DVD jsou na ústupu, takže třeba některé novější notebooky už na ně ani nemají čtecí mechaniku. Doba zkrátka pokročila, tudíž i Samara a její strašidelné video nyní existují už i ve formátu MP4!

Pokud by třeba někdo film Kruh neznal, tak Samara je holčička, kterou její matka kdysi shodila do studny, kde děvče po sedmi dnech zemřelo. Od té doby nicméně světem putuje video s podivnými, mrazivými scénami, a kdo jej uvidí, tomu zazvoní telefon, a hrozivý hlas mu oznámí, že za sedm dní zemře. Po vypršení lhůty si pro dotyčného přijde Samara (obvykle vyleze z televize) a zabije ho. Film tohle všechno nicméně zběžně zopakuje ve své první třetině, tudíž je vhodný i pro ty, kteří jeho předchůdce neviděli.

Kruhy (Rings) – Recenze

1. 2. 2017

Já, Daniel Blake (I, Daniel Blake) – Recenze – 80%

Film Já, Daniel Blake je humanistickým dramatem anglického režiséra Kena Loache, s nímž tento představitel britského sociálního realismu vyhrál v loňském roce Zlatou palmu v Cannes. Oceňovaný tvůrce se v něm po několika letech, během nichž natáčel spíše odlehčenější a méně apelativní snímky, vrací k motivu boje jedince proti systému, ztělesněného tentokrát byrokratickými mechanismy úřadů, kvůli nimž jsou žadatelé o sociální příspěvky vystavováni vyčerpávajícímu a mnohdy až absurdnímu martýriu.

Já, Daniel Blake (I, Daniel Blake) – Recenze