11. 9. 2016

Dítě Bridget Jonesové (Bridget Jones´s Baby) – Recenze – 60%

Třetí díl Bridget Jonesové přichází do kin dvanáct let po dílu druhém a Bridget (Renée Zellweger) je v něm, jak už název napovídá, těhotná. Spíš než kolem těhotenství samotného se však děj filmu točí kolem toho, kdo je otcem. Buď to může být Jack (Patrick Dempsey), pohledný Američan, milionář a zakladatel výnosné internetové seznamky, s nímž se Bridget vyspala v opilosti na hudebním festivalu, nebo Bridgetin milovaný Mark Darcy (Colin Firth), který se za ty roky stihl oženit a rozvést s nějakou jinou ženou, a s nímž se Bridget dala krátce poté po letech znovu dohromady.

Dítě Bridget Jonesové (Bridget Jones´s Baby) – Recenze

Ptáte se, kam zmizel Daniel Cleaver v podání Hugh Granta? Tak s tím spadlo letadlo doprostřed pouště a na začátku filmu má pohřeb. Bridget zas pohřbila svá kila, takže vypadá štíhleji, lépe se obléká a je výkonnou producentkou televizních zpráv, ale jinak je to ta samá Bridget Jonesová, co má mindráky, je nemotorná, chybí jí sebevědomí a funguje jako magnet na průšvihy. A také se už nechová jako dementní kráva, jako tomu bylo u druhého dílu s názvem Bridget Jonesová: S rozumem v koncích.

Tento fakt bude pravděpodobně souviset s tím, že se k filmu vrátila režisérka jedničky, Sharon Maguire, a nic lepšího snímek potkat nemohlo. Snad jedině to, že na scénáři se podílela i herečka Emma Thompson, která ve filmu ztvárnila sarkastickou porodní doktorku. Na výsledném filmu je vidět, že za ním stojí lidé, kteří mají postavu Bridget Jonesové ohromně rádi, znají ji jako své boty a přesně vědí, co bude správně emocionálně fungovat na ty divačky, které si nové eskapády jejich oblíbené hrdinky rozhodně nenechají ujít (sem se řadí např. montáž scén Bridget s Markem Darcym z minulých dílů, podbarvená romantickou hudbou).

Je tudíž velmi milým překvapením, že Dítě Bridget Jonesové má kvalitativně rozhodně blíž k prvnímu Deníku Bridget Jonesové než k příšerné dvojce, ale i tak trpí jedním velkým nedostatkem v podobě hlavní zápletky. Ta je založená na tom, že Bridget oběma výše zmíněným mužům záměrně lže o existenci toho druhého, protože si není jistá, který z nich by mohl být otcem jejího nenarozeného dítěte (i když by si mohla klidně nechat udělat DNA test, což ale odmítá). Oba muži přitom mají zájem utvořit s ní rodinu, chovají se k ní velmi citlivě a romanticky a ani jeden z nich vůbec netuší, že má nějakého soka, s nímž se Bridget schází za jeho zády.

Nic moc se nezmění, ani když se oba pánové nakonec potkají, a dokonce i když se to dítě narodí, tak jsou tomu oba přítomni a oba pak to dítě líbají na čelo, protože jejich šance jsou pořád padesát na padesát. Zkrátka struktura celého děje je násilně podřízena tomu, aby se diváci dozvěděli totožnost otce opravdu až v závěru, což bohužel nutí Bridget dělat poněkud sobecká a nesympatická rozhodnutí, jež ji nestaví do úplně nejlepšího světla. Některé dějové zvraty jsou kvůli tomu dost zmatené, což se týká v určitých momentech i nejasných motivací postav, hlavně u mužských hrdinů. Bridgitiny pocity a myšlenky jsou totiž zřejmé díky komentáři, kterým je opět celý film nepřetržitě doprovázen, aby byla zachována stylizace „psaní deníku“.

Naopak příjemná je zmíněná Emma Thompson, Jim Broadbent v roli Bridgetina otce i Gemma Jones coby její matka (ačkoli ta se zas snaží dost populisticky vyhrát nějaké oblastní volby). Sympatický je i Patrick Dempsey a hlavně pak výborný Colin Firth, který má zároveň nejlepší hlášky a je zdrojem nejkvalitnějšího humoru, zatímco Bridget spíš dělá trapasy, padá obličejem do bahna a tak podobně.

Dítě Bridget Jonesové je milá komedie, u níž se dá dobře zasmát, a pokud máte tuhle sérii hodně rádi (nebo aspoň první díl), tak i dojmout. Děj sice není nic moc, spousta scén a fórů je předvídatelná, hlavní hrdinka se místy chová jako až moc velký idiot a na úroveň Deníku Bridget Jonesové snímek v žádném případě nedosahuje, nicméně opakuji, že přesto je to i tak pořád PODSTATNĚ lepší než dvojka. A nemohu se zbavit dojmu, že ženy, které na film zavítají, budou možná dokonce upřímně nadšené, nebo že přinejmenším rozhodně nebudou odcházet s pocitem zklamání.