30. 12. 2015

Už teď mi chybíš (Miss You Already) – Recenze – 60%

Milly (Toni Colette) a Jess (Drew Barrymore) jsou nejlepší kamarádky už od základky. Obě se šťastně vdaly, přičemž Milly žije se svým mužem a dvěma dětmi v luxusním londýnském bytě, Jess bydlí s tím svým na hausbótu na Temži a o dítě se neúspěšně snaží. Pak se ale poštěstí a Jess otěhotní. Než se však stihne s novinkou pochlubit, tak se dozví, že Milly má rakovinu prsu...

Už teď mi chybíš (Miss You Already) – Recenze

27. 12. 2015

Padesátka – Recenze – 30%

Celovečerní filmový režijní debut herce a dabingového režiséra Vojty Kotka s názvem Padesátka vznikl jako adaptace stejnojmenné divadelní hry, též režírované Vojtou Kotkem, kterou do filmu převedl její autor Petr Kolečko, jenž loni obdobně adaptoval i svou komedii Zakázané uvolnění (film pak režíroval Jan Hřebejk). A nebýt toho, že hlavní hrdiny tvoří trojice mužů, kteří si většinou jen povídají uvnitř horské chaty, tak by ten divadelní základ ani nebyl moc znát – ony komorní hovory jsou totiž často narušovány různými scénami odehrávajícími se v exteriérech a retrospektivními flashbacky do minulosti. Film má slušnou kameru a docela dobrý soundtrack včetně několika přímo pro film složených písniček Michala Hrůzy a zmíněnou trojici v něm hrají ti samí herci, co na divadle. Potud prima.

Padesátka – Recenze
Zdroj fotek: bontonfilm.cz

24. 12. 2015

Krampus: Táhni k čertu (Krampus) – Recenze – 70%

Postava Krampuse kupodivu není výtvorem šílených scenáristů – tímto jménem totiž v Německu a v Rakousku nazývají onoho čerta, který doprovází Mikuláše. A v komediálním hororu s podtitulem Táhni k čertu tato nadpřirozená figura přijde potrestat malého Maxe, který se proviní tím, že přestane věřit na pohodu Vánoc a roztrhá dopis pro Santu Clause. Avšak místo toho, aby mu Krampus nadělil uhlí a výhružně zachrastil řetězem, tak si přijde pro něj i pro celou jeho rodinu, aby je stáhl do pekla…
 
Krampus: Táhni k čertu (Krampus) – Recenze
Zdroj fotek: cinemart.cz

22. 12. 2015

Králové hor (Brothers of the Wind) – Recenze – 70%

Rodinný neanimovaný film v našich kinech je v podstatě vzácný úkaz, k němuž dojde do roka tak dvakrát (za poslední dva roky mě napadají akorát Bella a Sebastián a tuzemské příspěvky Pojedeme k moři a Jak jsem hráli čáru). Králové hor jsou rakouští a vyprávějí o přátelství chlapce a orla.

Mladý Lucas žije se svým tátou (Tobias Moretti) na samotě v horách, jejich vztah je však od loňské smrti Lucasovy matky poněkud napjatý. Zakřiknutý klučina proto tráví hodně času v přírodě, aby unikl ze společnosti zarmouceného otce. Jednoho dne najde z hnízda vypadlé orlí mládě. Začne se o něj tajně starat, v čemž mu pomůže hodný hajný (Jean Reno). Spolu pak orla krmí, starají se o něj a učí ho létat a lovit, přičemž mezi dravcem a Lucasem vznikne silné přátelské pouto. Jak ale orel roste a dospívá, tak se blíží den, kdy ho bude třeba vypustit zpět na svobodu do divočiny…
 
Králové hor (Brothers of the Wind) – Recenze
Zdroj fotek: bioscop.cz
 

21. 12. 2015

Milenci těch druhých (Sleeping with Other People) – Recenze – 40%

Jake a Lainey (Jason Sudeikis a Alison Brie) se spolu na vysoké škole vyspali a pro oba to tehdy bylo jejich „poprvé“. Pak se jejich cesty rozdělily. Po deseti letech se však znovu setkávají a zjišťují, že se jim ve vztazích nedaří – Jake je přelétavý sukničkář a Lainey se horkotěžko vzpamatovává z rozchodu s ženatým milencem, na němž je chorobně závislá. Domluví se, že se stanou důvěrnými platonickými přáteli, kteří spolu nebudou spát, ale budou se intimně svěřovat se svými milostnými problémy a navzájem si radit. Co myslíte, JAK TO ASI MŮŽE DOPADNOUT???
 
Milenci těch druhých (Sleeping with Other People) – Recenze
Zdroj fotek: cinemart.cz
 

17. 12. 2015

Star Wars: Síla se probouzí (Star Wars: Epizode VII – The Force Awakens) – Recenze – 90%

V historii kinematografie asi neexistuje větší a kultovnější filmová sága s početnější fanouškovskou základnou, než Star Wars. Její sedmý díl tím pádem patří nejen k nejočekávanějším filmům roku, ale i k těm, o něž se dalo nejvíce bát. Ani vynikající volba režiséra padnuvší na J.J. Abramse, který s obrovským úspěchem rebootoval Star Trek, nepřesvědčila všechny, a noční můry v podobě Mickeyho Mouse se světelným mečem nezahnala. Zveřejněné trailery nicméně navrátily úsměv do tváří milionů a po dnešní premiéře si snad mohou už všichni definitivně oddechnout a vítězoslavně zajásat.
 
Star Wars: Síla se probouzí (Star Wars: Epizode VII – The Force Awakens) – Recenze – 90%
Zdroj fotek: falcon.cz

13. 12. 2015

Táta nebo máma (Papa ou maman) – Recenze – 80%

Komedie Táta nebo máma se sice pravděpodobně naší distribuci vyhne (k vidění byla akorát na letošním Festivalu francouzského filmu), ale i tak o ní píšu, protože stojí za doporučení. Nesmí vám ale vadit její hodně černý humor, který se pohybuje na hranici morálky a etiky.

Film Táta nebo máma je totiž vztyčeným prostředníčkem směrem ke všem vážným dramatům typu Kramerová versus Kramer, kde se rozvedení rodiče handrkují do krve o to, komu z nich připadnou do péče jejich děti. Tento film má výchozí situaci stejnou, leč jeho pointa tkví v tom, že ani jeden z rodičů své děti do péče nechce.

Táta nebo máma (Papa ou maman) – Recenze

12. 12. 2015

Zbrusu Nový zákon (Le tout nouveau testament) – Recenze – 80%

Jednou z postav ve francouzské komedii Zbrusu Nový zákon, byť okrajovou, je i Ježíš Kristus. Uvedení filmu do českých kin na Štědrý den je tedy docela trefné, neb si z Ježíšovy poutě na zemi mírně utahuje a vytváří zábavnou variaci na něj prostřednictvím vyprávění ujetého příběhu, v němž je hlavní hrdinkou spasitelova mladší sestra jménem Ea.

Zbrusu Nový zákon (Le tout nouveau testament) – Recenze

8. 12. 2015

Láska z Khon Kaen (Rak ti Khon Kaen) – Recenze – 60%

Vlastně je to docela příhodné, že ve stejný den jako nové Star Wars bude mít premiéru i thajský film režiséra Apichatponga Weerasethakula (Strýček Búnmí). Pro umělečtěji orientované diváky, kterým příliš nevoní představa drahého, výpravného, komerčního, trikového a hlučného sci-fi megafilmu, představuje Láska z Khon Kaen vhodnou alternativu zcela opačných vlastností – je laciná, nevýpravná, tichá, klidná, jemná, a až meditativně pomalá.
 
Láska z Khon Kaen (Rak ti Khon Kaen) – Recenze
Zdroj fotek: artcam.cz

7. 12. 2015

Room – Recenze – 70%

Hrdiny kanadsko-irského dramatu Room jsou mladá matka Joy a její pětiletý syn Jack, kteří spolu žijí v miniaturním bytě, jenž sestává z jediné místnosti o rozloze přibližně 25m2 a vypadá spíš jako obyvatelná kůlna nebo improvizovaný přístřešek. Nachází se zde stůl, dvě židle, skříň, televize, postel, vana a toaleta. Kromě světlíku ve stropě tu nejsou žádná okna a jediné ocelové dveře jsou zabezpečené číselným zámkem, k němuž Joy nezná kombinaci. Jack tuto místnost za celých pět let svého života neopustil, takže okolní svět pro něj jakoby neexistuje. Joy nebyla venku pravděpodobně ještě déle, nepracuje, nic moc nedělá, jen se stará o Jacka. Jediný další člověk, se kterým přijdou do kontaktu, je muž jménem Nick, který jim čas od času přinese nějaké potraviny, vitamíny, případně léky a oblečení.
 
Room – Recenze
Zdroj fotek: bohemiamp.cz

3. 12. 2015

Love (Love 3D) – Recenze – 60%

Když úvodní statický záběr, v němž se nazí hlavní hrdinové s explicitně vyvalenými rozkroky navzájem ukájí společnou masturbací, přesáhl bez přerušení minutu a půl, začal se ze sálu na Festivalu francouzského filmu ozývat z několika míst tichý smích. Několik jedinců pak během projekce odešlo, ale těžko říct, jestli proto, že je film neoslovil, že je nudil, nebo že od něj nedostali to, co čekali.

Love (Love 3D) – Recenze

2. 12. 2015

Tři vzpomínky (Trois souvenirs de ma jeunesse) – Recenze – 50%

V současnosti se zhruba pětačtyřicetiletý Paul vrací po mnoha letech z Tádžikistánu do rodné Francie, ale na hranicích je zadržen kvůli nesrovnalostem v cestovním pasu. Je vyslýchán, což ho přiměje ke vzpomínání na své dětství, dospívání, a na svou životní lásku…

Francouzské psychologicko-romantické drama Tři vzpomínky režiséra Arnauda Desplechina se odehrává převážně v druhé polovině osmdesátých let, přičemž jeho nadpoloviční většinu tvoří romance hlavního hrdiny. Jeho dětství je věnováno asi deset minut, dalších dvacet minut zabírají středoškolská léta a vyprávění o cestě do Ruska a scény ze současnosti tuto vzpomínkovou retrospektivu obalují jen v úvodu a v závěru. Záměrem bylo pravděpodobně realisticky vykreslit komplikovaný a vášnivý vztah dvou mladých lidí, což by se asi povedlo, kdyby film nabídl komplexnější pohled na postavy a jejich motivace a nezahltil se tolika zbytečnými motivy, z nichž překvapivě velká spousta vyznívá do prázdna.

Tři vzpomínky (Trois souvenirs de ma jeunesse) – Recenze
Zdroj fotek: artcam.cz